Realiseer (je wat) Gezonde Groei (is)

De rationaal van organisaties is continuïteit. Dat vergt Gezonde Groei.

Primair moet je je realiseren wat Gezonde Groei is, voor de organisatie.
 

3 Groei Gebieden

1 = Heldere Horizon
Het ijkpunt voor een organisatie is het punt AAN de horizon dat men wil bereiken.
Wat gaan wij bijdragen.

     ► dit vormt de basis voor de Ambitie, Missie & Visie.

Een kritische succesfactor is een realistisch (zelf)beeld: wat is het punt OP de horizon waar we nu staan. Hoe rijp zijn wij?

     ► dit is de basis voor de Kern Kwesties. Op hun beurt sturen die de Doelen.

2 = Meer Waarde bij Klanten
De bijdrage wordt naar waarde geschat door klanten. Klanten of afnemers hebben diverse verschijningen: consument, patiënt, burger....

Je realiseert de eigen doelen door de doelen van de klanten te (helpen) realiseren. Meer Waarde realiseer je door steeds hogere doelen van klanten bereikbaar te maken. Dat is een iteratief en interactief proces: het vergt onderzoeken en ontdekken met de klant samen.

     ► dit is de basis voor de Waardepropositie en Strategie.

3 = Ver der met Mensen
Een organisatie zijn mensen. Meer Waarde creëren geldt ook voor mensen.
Je wilt Ver en Verder met mensen. Richt je op kansen in de ontwikkeling en blijf de lat hoger leggen. Maar ben ook realistisch over het team; dat heeft sterspelers én waterdragers nodig.

     ► dit is de basis voor Management Development / scholingsplan 

 

 

 

 

 

 

Powered by Creatief Verantwoord.