Waardepropositie

Het bepalen van de waardepropositie gebeurt aan de hand van het model van Treacy & Wiersema.
Tijdens de onderzoeks- en analysefase gebruiken we een palet van modellen die, vaak visueel, helpen om eigen positie / rijpheid in beeld te brengen.

► instrumentele analyses als de '5 krachten van Porter', groeifasenmodel van Greiner e.d.
► mens-impact analyses uit het Diamond E model van Peter Killing
► klantinzichten zowel kwantitatief (Klant Waarde Analyse) als kwalitatief (interviews)

Strategie

Het proces van creatie van Meer Waarde bij Klanten benaderen wij vanuit Strategisch Account Management (SAM).

Grondbeginsel van SAM is het strategisch managen van klanten; conceptuele bewerking van de markt / klanten om continu Meer Waarde te kunnen creëren. Waarde creëren we BIJ de klanten. Daartoe gebruiken we een eigen aanpak en model. Dit kan stand alone of binnen de Forest aanpak gebeuren.

► win-win strategie volgens de 'handels horizon'
 

 

Powered by Creatief Verantwoord.